Na temelju članka 58. stavka 2. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 136/14, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22 i 56/23) te članka 58. Statuta Osnovne škole Blage Zadre, Školski odbor nakon provedene rasprave na sjednicama Učiteljskog vijeća, Vijeća roditelja i Vijeća učenika dana 11. travnja 2025. godine donosi:
KUĆNI RED OSNOVNE ŠKOLE BLAGE ZADRE
- OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Kućnim redom Osnovne škole Blage Zadre (u daljnjem tekstu: Škola) utvrđuju se:
– pravila sigurnosti, kontrola ulaska i izlaska iz škole i druge sigurnosne mjere
– pravila ponašanja u školi, unutarnjem i vanjskom prostoru
– pravila međusobnih odnosa učenika
– pravila međusobnih odnosa učenika i radnika Škole
– radno vrijeme
– postupanje prema imovini
– druga pitanja od važnosti za rad Škole.
Članak 2.
Odredbe ovog Kućnog reda odnose se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima.
Članak 3.
(1) S odredbama ovoga Kućnog reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje, odnosno skrbnike.
(2) Ovaj Kućni red ističe se na vidljivom mjestu u školi i na mrežnoj stranici škole.
Članak 4.
Izrazi u ovom Kućnom redu navedeni u muškom rodu neutralni su i odnose se jednako na muške i ženske osobe.
II. PRAVILA SIGURNOSTI, KONTROLA ULASKA I IZLASKA U ŠKOLU I DRUGE SIGURNOSNE MJERE
Članak 5.
Ravnatelj i radnici Škole dužni su skrbiti za siguran boravak i rad u školi te poduzimati odgovarajuće mjere sigurnosti u skladu s propisima, uputama, obavijestima nadležnog ministarstva i internim aktima Škole.
Članak 6.
Mjere sigurnosti iz članka 5. ovoga Pravilnika provode se:
– kontrolom ulaska i izlaska iz škole prema Protokolu o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama te uputama odnosno odlukama ravnatelja kojima su određene mjere, način i izvršitelji provedbe
– određivanjem ulazaka i izlazaka učenika tijekom odmora učenika
– obaveznom prethodnom najavom roditelja i drugih posjetitelja prije dolaska u Školu, osim u opravdanim i hitnim slučajevima kada je moguć ulazak u školu prema odobrenju ravnatelja ili ovlaštene osobe od strane ravnatelja
– donošenjem i primjenom Plana sigurnosti škole kojim će biti definirane potrebne mjere sigurnosti određene na temelju Procjene postojećeg stanja i analize rizika
– kontinuiranim i pravodobnim informiranjem roditelja i učenika o mjerama sigurnosti
– obveznim provođenjem simulacije evakuacije i drugih kriznih situacija najmanje dva puta godišnje
– formiranje i rad školskog sigurnosnog tima za evaluaciju i analizu, odnosno predlaganje poboljšanja mjera sigurnosti
– suradnjom s osnivačem, policijom, vatrogascima, liječničkim timovima i drugim relevantnim dionicima
– drugim mjerama koje se provode u skladu s aktualnom situacijom, propisima, uputama i obavijestima ravnatelja odnosno drugih relevantnih institucija.
Članak 7.
(1) Za vrijeme radnog vremena u školi poslove dežurstva s učenicima obavljaju učitelji i stručni suradnici u skladu s odlukom o tjednom i godišnjem zaduženju kao ostale poslove koji proizlaze iz neposrednog odgojno obrazovnog rada.
(2) Mjesto, trajanje i raspored dežurstava s učenicima određuje ravnatelj.
(3) Raspored dežurstava učitelja i stručnih suradnika s učenicima objavljuje se na oglasnoj ploči škole.
(4) Dežurstvo učitelja i stručnih suradnika za učenike koji ne pohađaju izbornu nastavu ili čekaju autobus te prostoriju u kojoj će biti organizirano dežurstvo, određuje ravnatelj.
(5) Učenike na autobus prati dežurni učitelj prema rasporedu. Učenici čekaju dežurnog učitelja u predvorju škole te jedino s učiteljem u pratnji odlaze prema autobusu.
Članak 8.
Osim dežurstva iz članka 7. ovog Pravilnika poslove dežurstva prema potrebi obavlja i tehničko osoblje prema odluci ravnatelja kojom se određuju mjesto, način, trajanje i raspored dežurstva.
Članak 9.
Na oglasnoj ploči škole i drugom vidljivom mjestu u školi istaknuti su telefonski brojevi policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
III. PRAVILA PONAŠANJA U ŠKOLI, UNUTARNJEM I VANJSKOM PROSTORU
Članak 10.
Radnici i učenici Škole dužni su kulturno se odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u školi.
Članak 11.
U prostoru škole zabranjeno je:
– promicanje i prodaja proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja
– pisanje po zidovima i inventaru škole
– bacanje papira, žvakaćih guma i slično izvan koševa za otpatke
– unošenje i konzumiranje cigareta, alkohola, narkotičkih sredstava, psihoaktivnih tvari (uključujući nikotinske vrećice, e-cigarete i sl.), energetskih pića
– unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju
– nošenje oružja i predmeta imitacije oružja
– unošenje predmeta koji mogu izazvati ozljedu (nožići, odvijači, britvice i sl.), osim potrebnog nastavnog pribora
– igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
– unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
– dovođenje učenika druge škole i druge osobe bez odobrenja ravnatelja
– dovođenje životinja u prostorije i okoliš škole osim uz odobrenje ravnatelja
– psihičko i fizičko nasilje i drugi oblici neprimjerenog ponašanja
– učenicima je zabranjeno korištenje mobilnog telefona za vrijeme boravka u školi i u školskom dvorištu, osim u iznimnim slučajevima uz odobrenje učitelja, stručne službe ili ravnatelja
– unositi predmete u školu kojima bi mogao remetiti nastavu i ugrožavati sigurnost u učionici i ostalim prostorijama
– trčanje u svim unutarnjim prostorima škole, izuzev sportske dvorane
Članak 12.
(1) U prostorima škole zabranjeno je svako neovlašteno audio i/ili video snimanje te fotografiranje radnika, učenika, roditelja/skrbnika i ostalih osoba, bez njihovog znanja i odobrenja.
(2) Ravnatelju se mora najaviti svako audio i/ili video snimanje, a snimanje se može obavljati uz odobrenje ravnatelja i suglasnost osoba iz stavka 1. ovoga članka te roditelja za učenike.
(3) Učenicima se ne preporuča donošenje vrjednijih predmeta. Škola nije odgovorna za nestanak vrijednih predmeta te novca učenika. Za izgubljene predmete u školi, učenici se obraćaju dežurnom učitelju.
Članak 13.
(1) U školi je zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
(2) U školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti ili drugog neprimjerenog ponašanja.
(3) Učenicima koji se ponašaju suprotno stavcima 1. i 2. ovoga članka izriču se pedagoške mjere, odnosno postupa u skladu s propisima.
Članak 14.
(1) Učenici mogu boraviti u školi samo u vrijeme određeno za nastavu i ostale oblike odgojno-obrazovnog rada.
(2) Učenik je dužan doći u školu najkasnije deset minuta prije početka nastave, a napustiti školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.
(3) Prilikom dolaska u školu, učenik je dužan preobuti se u školske papuče ili prikladnu obuću. Gornju odjeću (kapute, jakne) i vanjsku obuću učenici su dužni odložiti na za to predviđena mjesta.
Članak 15.
(1) Učenik je dužan:
– kulturno se ponašati za vrijeme boravka u školi i izvan nje
– uvažavati i poštovati drugoga te pružiti pomoć ako je potrebno
– njegovati humane odnose među učenicima, učiteljima i drugim radnicima škole
– održavati čistima i urednima prostore škole (razvrstavati smeće u predviđene koševe za otpad, uredno složiti svoju obuću i odjeću na predviđena mjesta)
– dolaziti uredan i primjereno odjeven u školu (nije dozvoljeno: kapuljača ili kapa na glavi, duboki izrez na majicama, majice iznad pojasa hlača, hlače ili suknje iznad koljena, odjeća poderana na intimnim mjestima, lakirani i/ili dugi nokti, šminka na licu, piercing na nosu/usnama)
– pričekati učitelja pred učionicom i ući nakon učiteljeva dopuštenja
– čuvati imovinu koju koristi te imovinu drugih učenika i radnika škole
– poštovati pravila školskog života i rada
– čuvati i sudjelovati u oplemenjivanju školskog okoliša
– izvršavati naloge učitelja, razrednika, stručnih suradnika i ravnatelja škole
– pridržavati se naloženih mjera zaštite od požara
– pridržavati se naloženih higijenskih mjera i redovito održavati osobnu higijenu
– prijavljivati neprimjerene oblike ponašanja dežurnim učiteljima i drugim zaposlenicima škole
(2) U vrijeme kada se dio nastavnog programa izvodi izvan škole, primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika, kao i odredbe Pravilnika organizacije ili ustanove (tvrtka, kazalište, kino dvorana, turistička agencija, hotel…) u kojoj se izvodi dio programa.
Članak 16.
(1) Dolaskom učitelja, učenici ulaze u učionicu i pripremaju pribor za rad.
(2) Učenik može svoje mjesto rada promijeniti samo uz dopuštenje učitelja.
(3) Učenici koji su zakasnili na nastavu do 10 minuta, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju. Učenici koji su zakasnili više od 10 minuta, ostaju u prostoru škole i čekaju sljedeći sat. Svako kašnjenje učenika na nastavu, učitelj je dužan evidentirati u e-Dnevnik.
Članak 17.
(1) Tijekom nastave učenici ne smiju međusobno razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po razredu. Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke.
(2) Na nastavi učenik ne smije koristiti laptop, mobitel i druge slične uređaje, osim ako je to prethodno odobrio učitelj.
(3) Ukoliko učenik za vrijeme boravka u školi i unutar školskog dvorišta koristi mobilni telefon ili druge tehničke uređaje bez odobrenja učitelja, stručnih suradnika ili ravnatelja, uređaj mu se privremeno oduzima. Uređaje privremeno oduzimaju učitelji, stručni suradnici ili ravnatelj te su razrednik ili stručna služba škole dužni o poduzetoj radnji u najkraćem mogućem roku obavijestiti roditelja/udomitelja/skrbnika te ga pozvati da isti preuzme. Potrebno je evidentirati u e-Dnevniku oduzimanje uređaja te se mobilni telefon ili tehnički uređaj pohranjuje u tajništvu.
(4) Učenici su obvezni čuvati računala i drugu računalnu opremu za vrijeme boravka u informatičkoj učionici i ostalim prostorima škole.
Učenicima nije dozvoljeno korištenje računala na način koji bi oštetio programski dio računala.
Prilikom korištenja računala te mrežnih resursa škole (lokalne mreže i interneta) učenici su obvezni ponašati se u skladu s odredbama ovog Pravilnika.
Učenicima prilikom korištenja resursa škole nije dozvoljeno slati poruke nepoćudnog sadržaja putem elektroničke pošte, komunicirati putem chat-a s drugim osobama na način neprimjeren dobi učenika, pregledavati usluge i sadržaje World Wide Weba neprimjerene njihovom uzrastu.
Članak 18.
(1) U razrednom odjelu tjedno se e-Dnevnikom određuju dva redara prema abecednom redoslijedu.
(2) Redari obavljaju sljedeće zadatke:
– pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala
– prijavljuju učiteljima početkom svakoga nastavnog sata nenazočne učenike
– izvješćuju učitelja o nađenim predmetima, a predmete (knjige, bilježnice, olovke, odjeću, nakit i slično) odnose na za to određeno mjesto u školi
– izvješćuju predmetnog učitelja o oštećenjima koja su zatečena po ulasku u učionicu
(3) Učenika koji se ne pridržava reda, redar je dužan prijaviti dežurnom učitelju.
Članak 19.
(1) Učenici imaju pravo na 2 velika odmora i male odmore između nastavnih sati.
(2) Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmori 15 minuta.
(3) Učenici imaju užinu ili kuhani obrok u prostoru predviđenom za objed prema unaprijed dogovorenom rasporedu.
(4) Učenici su dužni pridržavati se pravila ponašanja u prostoru predviđenom za objedovanje:
– učenici mogu objedovati samo u prostoru predviđenom za objed; hrana i pribor ne iznose se iz predviđenog prostora za objed
– prije objeda učenik je dužan oprati ruke
– u prostor predviđen za objed ne unose se učeničke torbe, jakne i slični predmeti
– za vrijeme jela učenici se služe priborom za jelo, ne ometaju druge učenike i poštuju pravila kulturnog ponašanja
– nakon obroka učenici odlažu posude i pribor za jelo na odgovarajuće mjesto, ostatak hrane odlažu u predviđenu posudu za otpad
– učenicima koji se neprimjereno ponašaju i ne poštuju pravila ponašanja tijekom objedovanja, izreći će se odgovarajuće mjere u skladu s odredbama statuta škole
IV. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA
Članak 20.
U međusobnim odnosima učenici:
– trebaju se ponašati kulturno i prijateljski prema drugim učenicima škole
– trebaju pružati pomoć i dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim mogućnostima
– dužni su omogućiti drugim učenicima iznošenje svog mišljenja
– trebaju informirati druge učenike o događajima u školi
– ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave
– trebaju poštovati spolnu ravnopravnost i svaki vid različitosti.
Članak 21.
Međusobne sporove učenici ne smiju rješavati svađom i fizičkim obračunom, uvredama, širenjem neistina i slično. U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć razrednika, predmetnog učitelja ili stručnog suradnika.
V. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA I RADNIKA ŠKOLE
Članak 22.
(1) Učenici su dužni kulturno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima škole te ih pozdraviti u školskom prostoru i izvan njega.
(2) Kod ulaska u školu ili izlaska iz škole učenici trebaju dati prednost starijim osobama.
Članak 23.
(1) Učenici smiju samo uz dopuštenje učitelja ili drugih radnika škole ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja i tajnika.
(2) Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se održava nastava, učenik treba pokucati, tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska. Zadatak, odnosno obavijest zbog koje je došao, može obaviti uz odobrenje učitelja.
Članak 24.
Učitelj ne smije za vrijeme nastave učenika poslati izvan učionice u svrhu kažnjavanja, osim kod stručne službe ukoliko je nemoguće daljnje izvođenje odgojno-obrazovnog rada.
VI. RADNO VRIJEME
Članak 25.
Radno vrijeme Škole je od 6 do 18 sati.
Škola radi u prijepodnevnoj smjeni. Nastava započinje u 8:00 sati i traje najkasnije do 14:05, nakon čega slijede ostale organizirane odgojno-obrazovne aktivnosti (izvannastavne aktivnosti).
Radno vrijeme produženog boravka je od ponedjeljka do petka od 11:30 do 16:30.
Članak 26.
(1) Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla na vrijeme, prema rasporedu radnog vremena.
(2) Evidencija radnog vremena vodi se prema pravilniku kojim je propisana evidencija radnog vremena za radnike školskih ustanova.
Članak 27.
(1) Roditelji mogu razgovarati s učiteljima u vrijeme informacija ili u vrijeme koje odredi razrednik, odnosno predmetni učitelj, odnosno stručni suradnik uz prethodnu najavu ili na poziv od strane Škole. Prema Protokolu o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama, radnik školske ustanove obvezan je provjeriti identitet osobe koja ulazi u školsku ustanovu uvidom u osobnu iskaznicu ili drugu odgovarajuću ispravu s fotografijom osobe. Osobi koja to odbije neće se dopustiti ulazak u školsku ustanovu.
(2) Obavijest o održavanju informacija objavljena je na vidljivom mjestu u školi te na mrežnoj stranici.
Članak 28.
Raspored radnog vremena ravnatelja, tajnika, voditelja računovodstva i stručnih suradnika navodi se na vratima ureda.
Članak 29.
Pisani materijali, nastavna sredstva i pomagala koriste se u školi za vrijeme radnog vremena, a u slučaju potrebe i izvan radnog vremena i škole samo uz odobrenje ravnatelja.
VII. POSTUPANJE PREMA IMOVINI
Članak 30.
Radnici, učenici i druge osobe koje borave u školi, dužne su skrbiti o imovini škole prema načelu dobroga gospodara.
Članak 31.
(1) Radnici i učenici moraju se racionalno koristiti sredstvima škole koja su im stavljena na raspolaganje.
(2) Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar radnici su obvezni prijaviti ravnatelju, a učenici razredniku, dežurnom učitelju, ravnatelju ili tajniku.
Članak 32.
(1) Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.
Domar i spremačice, kao ovlaštene osobe zadužene za otključavanje i zaključavanje ulaznih vrata škole, obvezni su prije zaključavanja ulaznih vrata škole na kraju radnog dana provjeriti jesu li isključena rasvjetna tijela, zatvoreni prozori i zaključana vrata svih prostorija škole.
Članak 33.
Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga obrazovna i nastavna sredstva, a knjige posuđene u knjižnici neoštećene pravodobno vratiti.
Članak 34.
Kod napuštanja školskog prostora radnici i učenici trebaju odnijeti svoje stvari, uz iznimku učeničke preobuke koju ostavljaju u školi.
Članak 35.
Učenici i druge osobe odgovaraju i nadoknađuju štetu koju učine na školskoj imovini prema Zakonu o obveznim odnosima, a radnici škole i prema Zakonu o radu.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 36.
Ovaj Kućni red stupa na snagu dan nakon dana objave na oglasnoj ploči škole. U roku od pet dana od stupanja na snagu objavljuje se na školskoj mrežnoj stranici i ističe na vidljivom mjestu u školi.
Članak 37.
Ovaj Kućni red može se mijenjati i dopunjavati samo na način i prema postupku na koji je donesen.
Članak 38.
Stupanjem na snagu ovog Kućnog reda prestaje važiti Kućni red od 3. 10. 2019. godine.
Predsjednik Školskog odbora:
Ana Kurbalija, prof.
Kućni red objavljen je na oglasnoj ploči škole dana 11. 4. 2025. i stupio je na snagu dana 11. 4. 2025. godine.
Ravnatelj:
Tihomir Hideg, prof.
KLASA: 007-01/25-01/1
URBROJ: 2196-1-7-06-25-1