Na temelju članka 58. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18) i članka 55. Statuta Osnovne škole Blage Zadre, Školski odbor na sjednici održanoj
3. listopada 2019. godine donio je
PRAVILNIK O KUĆNOM REDU OSNOVNE ŠKOLE BLAGE ZADRE
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom odlukom uređuje se kućni red u Osnovnoj školi Blage Zadre (u daljem tekstu: Škola).
Članak 2.
Kućnim se redom u Školi uređuju:
- prava i dužnosti učenika za vrijeme boravka u unutarnjem i vanjskom prostoru Škole
- dolazak učenika u Školu na nastavu i druge odgojno – obrazovne aktivnosti Škole
- odnos učenika prema radu i zadacima u Školi
- odnos učenika prema učiteljima i zaposlenicima u Školi
- vrijeme dolaska i odlaska zaposlenika Škole
- način rada zaposlenika Škole tijekom radnog vremena
- prava i odgovornost zaposlenika i učenika u pogledu korištenja školske imovine i osobnih stvari
- dežurstvo učitelja i učenika
- prava i dužnosti roditelja/skrbnika učenika Škole
- kršenje kućnog reda
- druga pitanja u vezi održavanja reda u Školi
Članak 3.
Ovaj pravilnik odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima.
Članak 4.
Razrednici su dužni na početku svake školske godine upoznati učenike i njihove roditelje, odnosno skrbnike s odredbama ovog pravilnika.
Ovaj pravilnik obvezno se ističe na vidljivom mjestu kod ulaza u Školu i u hodnicima (na svakom katu) Škole.
PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA U ŠKOLI, UNUTARNJEM I VANJSKOM PROSTORU
Članak 5.
Učenici, radnici Škole te druge osobe mogu boraviti u prostoru škole tijekom propisanog radnog vremena Škole, osim u slučajevima organiziranih aktivnosti kao i u drugim slučajevima o čemu odlučuje ravnatelj/ica Škole. Druge osobe mogu boraviti u prostorima škole prema pojedinačnoj odluci ravnatelja/ice.
Članak 6.
U prostoru Škole zabranjeno je:
- pušenje
- nošenje oružja
- krađa, uništavanje tuđe i školske imovine
- pisanje po zidovima i inventaru škole
- bacanje papira, žvakaćih guma i sl. izvan koševa za otpatke
- unošenje i konzumiranje alkohola, energetskih napitaka i narkotičnih sredstava
- unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju
- igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
- unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
- dovoditi u Školu strane osobe
- dovoditi životinje u prostorije i okoliš Škole (osim ako to stručna osoba zatraži, a ravnatelj/ica Škole odobri)
Članak 7.
Radnici i učenici Škole dužni su se kulturno odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u Školi te skrbiti o imovini Škole.
Domar i spremačice, kao ovlaštene osobe zadužene za otključavanje i zaključavanje ulaznih vrata Škole, obvezni su prije zaključavanja ulaznih vrata Škole na kraju radnog dana provjeriti jesu li isključena rasvjetna tijela, zatvoreni prozori i zaključana vrata svih prostorija Škole.
Članak 8.
Učenik ima prava i dužnosti utvrđene zakonima, pravilnicima, Statutom Škole i ovim Pravilnikom.
Pored tih prava i dužnosti, učenik je obvezan:
- izvršavati naloge učitelja, razrednika, stručnog suradnika i ravnatelja Škole
- u Školi, na javnom mjestu, u međusobnim odnosima sa zaposlenicima Škole, učenicima i drugim osobama, postupati i ponašati se prema pravilima lijepog ponašanja i kulturnog ophođenja
- prilikom kretanja prostorima Škole dati prednost odraslim osobama
- u Školu dolaziti dolično i uredno odjeven (npr. ne nositi kape i kapuljače)
- prije početka sata u miru pričekati učitelja pred učionicom
- najkasnije 10 minuta nakon završetka nastave ili drugog oblika odgojno – obrazovnog rada napustiti prostore Škole
- pridržavati se naloženih mjera zaštite od požara
- pridržavati se naloženih higijenskih mjera i redovito održavati osobnu higijenu
- prijavljivati nasilno ponašanje dežurnim učiteljima i drugim zaposlenicima Škole
- koristiti se školskom imovinom i istu čuvati
- obavljati dužnosti redara
Članak 9.
Učenici su obvezni dolaziti u Školu najmanje 5 minuta prije početka nastave i drugih oblika odgojno – obrazovnog rada.
Prilikom dolaska u Školu, učenici su preobuti se u školske papuče ili prikladnu obuću.
Gornju odjeću (kapute, jakne) i obuću učenici su dužni odložiti na za to određena mjesta.
Na znak za početak nastave obvezni su biti na svojim mjestima i pripremiti pribor za rad.
Učenik može svoje mjesto rada promijeniti samo uz dopuštenje učitelja.
U kabinet učenici trebaju ući zajedno s učiteljem.
Članak 10.
Učenici koji su zakasnili na nastavu trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.
Svako kašnjenje učenika na nastavu učitelj je dužan evidentirati.
Članak 11.
Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po razredu. Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke.
Članak 12.
U prostorima Škole zabranjeno je svako neovlašteno audiosnimanje i videosnimanje bez znanja i odobrenja osobe ili osoba (zaposlenika Škole, učenika Škole, roditelja/skrbnika i ostalih) koje se snima. Svako audio i video snimanje zaposlenika i učenika Škole treba najaviti stručnoj službi ili ravnatelju Škole.
Svako postupanje suprotno stavku 1. ovog članka sankcionirat će se prema važećim zakonima Republike Hrvatske.
Učenicima se ne preporuča donošenje vrjednijih predmeta u prostorije škole. Škola nije odgovorna za nestanak vrijednih i predmeta te novca učenika. Za izgubljene predmete u Školi učenici se obraćaju dežurnom učitelju.
Članak 13.
Učenici imaju pravo na dva velika odmora i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor traje pet minuta. Prvi veliki odmor, poslije drugog nastavnog sata, traje 15 minuta, a drugi veliki odmor, poslije trećeg nastavnog sata, traje 10 minuta.
Za vrijeme odmora učenici ne smiju napuštati zgradu.
Članak 14.
U razrednom odjelu tjedno se određuju dva redara.
Redari:
- nakon zadnjeg sata brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala kako bi pripremili učionicu za sljedeći radni dan
- izvješćuju pedagoga škole o nenazočnosti predmetnog učitelja na nastavi
- prijavljuju učiteljima početkom svakoga nastavnog sata nenazočne učenike
- izvješćuju učitelja o nađenim predmetima, a predmete (knjige, bilježnice, olovke, odjeću, nakit i sl.) odnose u tajništvo
- nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolaca i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja ili tajnika
Članak 15.
Svakog učenika koji se ne pridržava reda, redar je ovlašten prijaviti dežurnom učitelju. Redare iz članka 15. ovoga pravilnika određuje razrednik prema abecednom redu.
Članak 16.
Tijekom boravka u Školi učenicima nije dopušteno korištenje mobilnih telefona i drugih tehničkih uređaja. Radi neometanog odvijanja nastave mobilni telefoni i drugi tehnički uređaji moraju biti isključeni i spremljeni u učeničku torbu. Iznimno, i u hitnim slučajevima, uz odobrenje učitelja, stručnog suradnika ili ravnatelja Škole, učenik može koristiti mobilni telefon ili drugi tehnički uređaj.
U slučaju korištenja mobitela učitelj, stručni suradnik ili ravnatelj imaju pravo privremeno zadržati mobilni telefon dolaska roditelja/skrbnika učenika. Razrednik je o poduzetoj radnji u najkraćem mogućem roku obvezan obavijestiti roditelja/skrbnika te ga pozvati da isti preuzme. Mobilni telefon ili tehnički uređaj se pohranjuje u tajništvu Škole.
Članak 17.
Učenici mogu objedovati samo na za to predviđenim mjestima.
Za vrijeme objeda mora biti red i mir.
Članak 18.
Učenici su obvezni čuvati računala i drugu računalnu opremu za vrijeme boravka u informatičkoj učionici i ostalim prostorima Škole.
Učenicima nije dozvoljeno korištenje računala na način koji bi oštetio programski dio računala.
Prilikom korištenja računala te mrežnih resursa Škole (lokalne mreže i interneta) učenici su obvezni ponašati se u skladu s odredbama ovog Pravilnika.
Učenicima prilikom korištenja resursa Škole nije dozvoljeno slati poruke nepoćudnog sadržaja putem elektronske pošte, komunicirati putem chat-a s drugim osobama na način neprimjeren dobi učenika, pregledavati usluge i sadržaje World Wide Weba neprimjerene njihovom uzrastu.
Učenik koji se ne pridržava odredaba ovog članka teže krši kućni red.
PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA
Članak 19.
U međusobnim odnosima učenici:
- trebaju pružati pomoć drugim učenicima Škole
- trebaju dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim interesima
- dužni su omogućiti drugim učenicima da iznose svoje mišljenje
- trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi
- ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave
- mogu predlagati osnivanje učeničkih udruga
- trebaju poštovati i njegovati spolnu ravnopravnost
- mogu ustrojavati razne oblike kulturno – umjetničkih, športskih i drugih sadržaja
Članak 20.
Međusobne sporove učenici ne smiju rješavati svađom i fizičkim obračunom, uvrjedama, širenjem neistina i sl.
U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć razrednika ili dežurnog učitelja.
Ako učenik smatra da su na bilo koji način povrijeđena njegova prava, može to pristojno priopćiti učitelju, razredniku, dežurnom učitelju ili stručnoj službi Škole. Nije dopušteno učenicima da sami rješavaju međusobne odnose fizičkim obračunom, prijetnjama, uvredama riječima, širenjem neistina, ismijavanjem i sl.
Članak 21.
Učeniku koji ne ispunjava svoje dužnosti i obveze propisane ovim Pravilnikom, može se izreći pedagoška mjera zbog lakšeg ili težeg kršenja kućnog reda. Učenicima koji krše odredbe kućnog reda bit će izrečena odgovarajuća pedagoška mjera utvrđena Statutom škole.
Članak 22.
Kršenje kućnog reda može biti lakše i teže.
Učenik lakše krši kućni red ako jedanput nije izvršio određenu dužnost ili obvezu utvrđenu ovim Pravilnikom.
Učenik teže krši kućni red ako nakon upozorenja i opomene učitelja dva ili više puta nastavi kršiti kućni red, ili krši kućni red prema članku ovog Pravilnika u kojem je navedeno teže kršenje kućnog reda.
Članak 23.
U vrijeme kada se dio nastavnog programa izvodi izvan Škole, primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika, kao i odredbe Pravilnika organizacije ili ustanove (tvrtka, kazalište, kino dvorana, turistička agencija, hotel…) u kojoj se izvodi dio programa.
PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA I RADNIKA ŠKOLE
Članak 24.
Učenici su dužni uljudno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima Škole.
Učenici su dužni pozdraviti radnike Škole u školskom prostoru i izvan njega.
Članak 25.
Kod ulaska u Školu ili izlaska iz Škole učenici trebaju dati prednost starijim osobama.
Članak 26.
Učenici ne smiju ulaziti u zbornicu.
Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se tada održava nastava, učenik prvo treba pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska. Zadaću zbog koje je došao može obaviti uz odobrenje učitelja.
Članak 27.
Učitelj ne smije za vrijeme nastave narediti učeniku da izađe iz učionice.
Zabranjeno je kažnjavanje učenika udaljavanjem s nastave.
RADNO VRIJEME
Članak 28.
Radno vrijeme Škole je od 7 do 22 sata.
Članak 29.
Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog vremena.
Radnici Škole obvezni su dolaziti na posao i odlaziti s posla u vrijeme utvrđeno odlukom ravnatelja Škole o rasporedu radnog vremena, kako bi se nastava i ostali poslovi mogli uredno obavljati.
Radno vrijeme učitelja utvrđeno je rasporedom sati koji se donosi na početku školske godine te izmjenama i dopunama u rasporedu sati koje se donose tijekom školske godine.
Članak 30.
Svaki učitelj obvezan je svakodnevno prije odlaska s radnog mjesta informirati se na oglasnoj ploči u zbornici Škole o eventualnim izmjenama rasporeda sati, zamjenama odsutnih kolega ili o drugim važnim obavijestima u vezi s organizacijom nastave.
Ravnatelj može odrediti i drugačiji raspored sati ili raspored rada, ako je to potrebno radi pravovremenog obavljanja posla i nesmetanog odvijanja nastavnog procesa.
U slučaju postupanja suprotnog stavku 1. i 2. ovog članka, zaposlenik čini težu povredu radne dužnosti.
Članak 31.
Učiteljima nije dopušteno korištenje mobilnih telefona i ostalih tehničkih naprava koje mogu ometati odvijanje nastave, drugih oblika odgojno – obrazovnog rada ili održavanje sjednica stručnih tijela Škole (Razredna vijeća, Učiteljska vijeća, stručni aktivi, ispitne komisije i sl.)
Članak 32.
Roditelji mogu razgovarati s učiteljima Škole u dane primanja roditelja ili u vrijeme koje odredi razrednik, odnosno predmetni učitelj.
Članak 33.
Roditelji dolaze u Školu prema potrebi ili po pozivu isključivo u uredovno vrijeme Škole za prijam stranaka i u vrijeme utvrđenih roditeljskih sastanaka ili individualnih informacija.
Svaki roditelj koji ulazi u Školu dužan je javiti se dežurnoj osobi uz predočenje osobne iskaznice i svaki posjet roditelja Školi mora se evidentirati. Roditeljski sastanci evidentiraju se skupno kao jedan događaj s točnim vremenom početka i završetka.
U Školi se roditelji mogu isključivo zadržavati: na roditeljskim sastancima, individualnim razgovorima s razrednikom ili pojedinim predmetnim učiteljima i u tajništvu Škole zbog administrativnih poslova.
Roditelji mogu boraviti u Školi i za vrijeme Dana škole, projektnih dana i drugih manifestacija koje se održavaju u školi na tim manifestacijama.
Roditelj može ulaziti u Školu (bez prethodne najave i na poziv dežurnog učitelja ili razrednika) u hitnim situacijama. Hitnim se situacijama smatra naglo pogoršanje djetetova stanja (nesvjestica, teža fizička povreda, šećerna koma, asmatični napad i sl.). Hitnom se situacijom također smatra situacija u kojoj se dijete ponaša tako da ugrožava sigurnost druge djece i učitelja (napad agresivnosti).
Boravak roditelja u školskoj zgradi za vrijeme nastave izvan propisanih razloga moguć je isključivo na temelju odobrenja ravnatelja/ravnateljice i odluke Učiteljskog vijeća.
Roditelji ili skrbnici učenika ne mogu boraviti u učionici za vrijeme nastave.
Članak 34.
Raspored radnog vremena ravnatelja i tajnika u svezi s prijamom stranaka obvezno se ističe na ulaznim vratima Škole.
PRAVILA SIGURNOSTI I ZAŠTITE OD SOCIJALNO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA, DISKRIMINACIJE, NEPRIJATELJSTVA I NASILJA
Članak 35.
Radnici Škole u suradnji s učenicima dužni su se skrbiti za siguran boravak i rad u Školi.
Članak 36.
U Školi za vrijeme rada dežuraju učitelji, a prema potrebi i mogućnostima i zaštitar. Dežurstvo učitelja za učenike koji ne pohađaju izbornu nastavu ili čekaju autobus te prostoriju u kojoj će biti organizirano dežurstvo određuje ravnatelj/ica Škole.
Raspored i obveze dežurnih učitelja određuje ravnatelj.
Raspored dežurstava objavljuje se na oglasnoj ploči Škole.
Članak 37.
Dežurni učitelj:
- dolazi u školu 20 minuta prije početka nastave, a oni koji ne dežuraju od prvoga sata na dežurstvo trebaju doći 10 minuta prije početka dežurstva
- otvara vrata za ulazak učenika
- vodi brigu da učenici imaju preobuku
- prati učenike do autobusa i vodi brigu da su svi učenici ušli u autobus
- učitelj treba biti u hodniku škole prije nastave i za vrijeme svih odmora gdje nadzire ponašanje učenika
- prijavljuje stručnoj službi uočena oštećenja ili učenike koji se neprimjereno ponašaju
- brine se o osiguranju uvjeta za normalno odvijanje nastave u odsutnosti ravnatelja i stručnih suradnika
- organizira zamjenu u nastavi u odsutnosti osoba koje inače određuju zamjene nenazočnih učitelja
- u slučaju odsustva stručne službe Škole organizira liječničku intervenciju ili pružanje prve pomoći učenicima i radnicima Škole te obavještava roditelje učenika
Članak 38.
Mjesto i trajanje dežurstva određuje ravnatelj.
Članak 39.
Na vidljivom mjestu moraju se istaknuti brojevi telefona policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
Članak 40.
U Školi je zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
Članak 41.
U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti i drugoga neprimjerenog ponašanja.
Svatko je dužan upozoriti osobu koja protupravnim činjenjem krši zabranu iz stavka 1. ovoga članka.
Od osobe koja i nakon upozorenja iz stavka 2. ovoga članka nastavi s kršenjem zabrane iz stavka 1. ovoga članka, treba zatražiti da se udalji iz prostora protupravnog činjenja.
Ako se osoba ne udalji iz prostora protupravnog činjenja, svatko se treba za pomoć obratiti najbližoj policijskoj postaji.
POSTUPANJE PREMA IMOVINI
Članak 42.
Radnici, učenici i druge osobe koje borave u školi, dužne su se skrbiti o imovini Škole prema načelu dobroga gospodara.
Članak 43.
Radnici i učenici moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na raspolaganje.
Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar radnici i učenici obvezni su prijaviti ravnatelju ili tajniku.
Članak 44.
Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni uredno pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.
Članak 45.
Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga obrazovna i nastavna sredstva, a knjige posuđene u knjižnici pravodobno neoštećene vratiti.
Članak 46.
Kod napuštanja školskog prostora radnici i učenici trebaju ponijeti svoje stvari.
Škola nije odgovorna za nestanak stvari osoba iz stavka 1. ovoga članka tijekom njihova boravka u školskom prostoru.
Članak 47.
Štetu koju pojedinac namjerno ili grubom nepažnjom prouzroči, obvezan je nadoknaditi u iznosu stvarne cijene za njeno dovođenje u prethodno stanje.
Radnici, učenici i druge osobe odgovorne su za štetu koju učine na imovini Škole prema Zakonu o obveznim odnosima.
Visinu naknade za nastalu štetu utvrđuje Povjerenstvo za utvrđivanja štete koje imenuje ravnatelj Škole na početku školske godine.
Povjerenstvo broji tri člana.
Visina naknade za nastalu štetu nakon utvrđenih okolnosti nastanka štete, određuje se u visini stvarne cijene dovođenja u prethodno stanje.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 48.
Ovaj Pravilnik usvojen je kada ga prihvati Školski odbor većinom glasova.
Izmjene i dopune Pravilnika vrše se po postupku utvrđenom za njegovo donošenje.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje važiti Pravilnik o kućnom redu od 28. rujna 2009. godine.
Članak 49.
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja na oglasnoj ploči Škole.
Predsjednica Školskog odbora:
Magdalena Radić